Péter

Kiindulópont, képességek, első benyomás:
A 11. évfolyam vége felé Péter anyukája keresett meg telefonon, hogy tudnám-e vállalni matematikából a gyermekét. Bár nagyon zsúfolt volt már a naptáram, de természetesen igent mondtam. Mindig próbálok valahogy mindenkinek segíteni, sokszor, ha másképp nem megy, hétvégén.

Péter eddig is járt különórára, de szüleivel úgy gondolták, hogy most váltanak. Rólam jót hallottak, ezért kerestek meg engem. Hármas körüli érdemjegyei voltak, ezen kellett volna valamelyest javítani.  Az első találkozásunk után az volt a véleményem, ez nem lehetetlen küldetés. Viszonylag könnyen és jól meg tudtam vele értetni az aktuális tananyagot. Ellenben azt is érzékeltem, hogy a figyelme sokszor elkalandozik, valamint kisebb olvasási nehézséggel küzd. Ez jelentős hátrány tud lenni a feladatok megértése szempontjából. Tudtam, hogy ezt figyelembe kell vennem a közös tanulásaink során. Hagytam, hogy mindig ő olvassa fel hangosan a feladatot és ellenőriztem, hogy megtörtént-e a szöveg megértése.

A közös munka:
Miután pótoltuk a legfontosabb hiányosságokat, hosszútávon sikerült négyesre feltornázni a matematika jegyeinek átlagát, már csak a sikeres érettségi volt vissza. Az érettségi évében próbáltam pótolni a még továbbra is meglévő hiányosságokat és rendszerbe foglalni a tudását. December végéig csak a tanórai anyagot követtük a jó érdemjegyek szerzése miatt, majd nekiálltunk érettségi feladatsorokat is megoldani. Amire figyelnem kellett, hogy minden óra végén elmondjam, a következő alkalomra is oldjon meg egy újabb feladatsort, különben nem tette volna. Összességében elmondható, hogy effektíven tudtunk dolgozni, de egy kicsit több eltökéltséggel még jobbak lehettünk volna.

Peti végül jó minősítésű, 70%-os dolgozatot írt, amihez gratulálok neki. Elmondása szerint néhány figyelmetlenségen múlott, hogy nem lett ötös.