Jankó Veronika

Kiindulópont, képességek, első benyomás:
Veronikával a 11. évfolyam végén kezdtünk el matekozni. Sok hiányossága volt, első lépésben azokat próbáltuk pótolni. Nem volt rossz képességű tanuló, de kisebb koncentrációs problémával küzdött, ami hátráltató volt neki az eredményességhez. Az óráinkat online tartottuk a közöttünk levő nagy távolság miatt.

A közös munka:
A nyári időszakban is folytattuk a készülést, szerettem volna, ha szeptemberig végzünk a hiányosságok pótlásával, de sajnos nem sikerült, részben a sok elmaradt óra miatt.

Szeptembertől újra követtük a tanórai anyagot is. Valahogy végig olyan érzésem volt, hogy még több időre lenne szükségem, hogy a megfelelő szintre eljussunk. Továbbra is gondot okozott, hogy Veronika a meglévő tudását nem tudta kihozni magából. Sokszor ő maga is rácsodálkozott az elemi hibáira, amikkel szembesítettem.

Tudtam, hogy ezzel kezdenem kell valamit. Segíthet ezen a sok gyakorlás, hogy rögzüljenek az alapvető matematikai lépések, illetve az, ha egy feladatmegoldás minden lépése előtt elmondja magában, hogy mit akar csinálni és azt hogyan kell csinálni.
Tanév közben is maradtak el órák, ami szintén hátráltatta az felkészülésünket.

Nem sikerült minden anyagon végig mennünk, ahogy szerettem volna, de az idő szorítása miatt el kellett kezdenünk az érettségi feladatok megoldását. Veronika szorgalmasan oldotta a feladatsorokat, érezhető volt a javulása. Amiket nem tudott megoldani és a hibáit mindig megbeszéltük, sajnos általában egy óra alatt nem tudtunk végig érni egy feladatsoron. Az érettségihez érkezve maradt egy kis hiányérzetem a felkészüléssel kapcsolatban, de bizakodó voltam, azt gondoltam, ha Veronika végig tud koncentrálni, akkor jó dolgozatot írhat, hisz a tudása megvan hozzá.

Végül ügyesen teljesített, 51 pontot szerzett, nem sokra volt a négyestől. Én is és ő is örült ennek az eredménynek.

Még egyszer gratulálok hozzá és sok sikert kívánok neki a továbbtanuláshoz!