Kántor Mónika

kiindulópont, készségek és képességek:

Mónika a 9. évfolyam őszén keresett meg, hogy magántanárra lenne szüksége. Még nem sok idő telt el az iskolából, de már több elégtelen osztályzatot is kapott matematikából. Ettől eltekintve jó tanuló volt, szorgalmas, lelkiismeretesen végezte a tanulmányait. Szinte minden tantárgyból 5-ös volt, de a matematika nagyon nem ment, a rossz jegyeket a megértés hiánya okozta.

első tapasztalatok:

Amikor elkezdtük a közös munkát, rögtön az első alkalom után tudtam, hogy hosszú távon nem lesz gond a matek jeggyel, mert bár érzékeltem, hogy az önálló probléma megoldás nehezen megy és a kombinatív gondolkodásban is fejlődni kellene az eredményességhez, de éreztem, hogy szorgalmas és rendes diákkal van dolgom. Ezesetben pedig a közös munka mindig szép eredményeket hoz.

a hosszútávú munka, stratégia és módszer:

4 éven keresztül heti 1 órát matekoztunk, szinte soha nem maradt el óra, ha kellett előre tanultunk. A közös munkánk úgy nézett kis, hogy abba a heti 1 órában én a saját módszeremmel újra tanítottam neki az anyagot, amit 3 vagy 4 órában az iskolában vettek 1 hét alatt. Erre azért volt szükség, mert neki a tanórai frontális osztálymunkában nem sikerült megértenie azt. Ezt követően a témákhoz kapcsolódó összes típusfeladatot megmutattam és begyakoroltuk. Ezt pedig azért kellett, mert miután Mónika megértette az anyagot, a hozzá kapcsolódó új problémát egyedül nem tudta megoldani, viszont amit megmutattam neki azt már utána képes volt önállóan megoldani.

Rendszeresen házi feladatot is adtam, egyrészt, hogy még jobban elmélyítsük a megszerzett tudást, másrészt, hogy visszajelzést kapjak arról, hogy ténylegesen megy neki a feladat megoldás.

utolstó tanév, rendszerezés, finom hangolás, forma időzítés:

A 12. évfolyam nagy része már a célirányos érettségire készülésről szólt. Elkezdtük a rendszerező ismétlést és a régi érettségi feladatsorok megoldását. A módszerünk az volt, hogy tematikusan újra tanultuk az érettségihez szükséges dolgokat és Mónikának minden héten egy régi érettségi feladatsort is otthon önállóan megkellett oldania, kijavítania és ami nem ment azt átbeszéltük. Az első próbálkozása alig 25 pontos lett. Mónikán elkeseredést láttam, mert azt érezte, hogy már mindent elfelejtett amit régen tanultunk. Én viszont nem estem kétségbe, körülbelül ennyire számítottam, a tanult dolgok idővel feledésbe merülnek.

A feladatunk az volt, hogy pár hónap alatt úgy tanuljuk újra mindent, hogy az összes tudás megmaradjon és az érettségi napján egyben minden meglegyen. Mónika szorgalmasan gyakorolt és hétről hétre jobb eredményt ért el. Volt néhány mumus témakör, ahol arányaiban mindig több pontot vesztett, azokra külön figyelmet fordítottunk. Április végén már úgy láttam készen állunk a megmérettetésre.

Végül Mónika szépen teljesített az érettségin, jó minősítésű dolgozatot írt.

A hosszútávú munkánknak és a sok befektetett energiának meglett az eredménye. Gratulálok Mónikának és sok sikert kívánok neki a továbbiakban, jó volt vele dolgozni! Azt gondolom, ha a továbbiakban is ugyanilyen szorgalommal készül, sikeres lesz az egyetemen is.